برون سپاری دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یعنی جذب مشتری با استفاده از ابزار‌های الکترونیکی در فضای دیجیتال و دنیای مجازی. بهترین راه برای راه‌اندازی و مدیریت یک کمپین بازاریابی دیجیتال، داشتن یک تیم مجرب درون سازمانی است. اما گاهی اوقات این روش می‌تواند منجر به موفقیت نشده و دست و پا گیر هم باشد. در دنیای امروز که تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است سپردن بازاریابی دیجیتال به متخصصان این حوزه و شرکت ‌های تبلیغاتی، روز به روز بیشتر رایج شده است

مزایای سپردن دیجیتال مارکتینگ کسب و کار‌ها به شرکت‌‌های تبلیغاتی

راحت تر شدن کار برای شما به عنوان سرمایه گذار کسب و کار

واگذار کردن کار به آژانس های تبلیغاتی تا حد زیادی میتواند فرآیند تبلیغات و بازاریابی را برای شما تسهیل کند ، آن ها معمولا ” به روش ها و متدهای مختلف بازاریابی برای کسب و کارهای گوناگون آشنایی دارند و میدانند که نیاز بازار در چیست ، معمولا ” هم اگر روی یک کسب و کار بزرگ سرمایه گذاری کرده باشید بهتر است یک کانون تبلیغاتی وسیع در نظر بگیرید زیرا دامنه تبلیغات شان وسیع تر از آژانس های تبلیغاتی کوچک است . قبل از آغاز جستجو، واقعاً باید بدانید به چه نیاز دارید سپس روی همان تمرکز کنید

عدم وابستگی به یک نیروی انسانی خاص برای انجام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ

همه ما آگاه هستیم که کارکنان یک شرکت انسان هستند و امکان دارد به دلایلی چون مریضی، دل‌زدگی، حجم زیاد کار و… نتوانند همه فعالیت‌های دیجیتال یک کسب‌وکار را طبق برنامه پیش ببرند به همین دلیل بهتر است که همه فعالیت‌های مرتبط به دیجیتال مارکتینگ به یک فرد خاص در شرکت سپرده نشود. شما هنگامی که فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را برون سپاری می‌کنید با این مشکل مواجه نخواهید بود و یک تیم به صورت موازی فعالیت‌های مورد نظر را انجام می‌دهند

 بهره‌گیری از تجربیات و توانایی‌های تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی

کارکنان یک شرکت بیشتر باید سعی کنند تا اهداف اصلی سازمانی خود را پوشش دهند و کار‌های تبلیغاتی خود را به کارشناسان حرفه‌ای آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارند. این افراد به دلیل آشنایی بیشتر با فضای دیجیتال، با تکنیک‌ها و روش‌های به روزتری برای ایجاد و حفظ ارتباط بین مشتریان و صاحبان کسب‌وکار و ارتقا برند آشنا هستند

ارائه گزارش تحلیلی- آماری از فعالیت‌ها توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ

یک آژانس بازاریابی موفق پس از انجام فعالیت‌های مارکتینگ در فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی گزارش کامل از فعالیت‌های خود را هم به صورت محتوایی و هم به صورت آماری به مشتریان خود عرضه می‌کنند تا مشتری بتواند از روی آن تحلیل مناسبی انجام دهد و فعالیت‌های جاری و آتی را برنامه‌ریزی کند

اطلاع پیدا کردن از آخرین اخبار و فعالیت‌های رقبا در صنعت مورد نظر

برندی که نیاز به ارتقا در میان رقبا را دارد باید از همه فعالیت‌ها و اخبار مربوط به رقبا در آن صنعت آگاه باشد تا بتواند از آن‌ها پیشی بگیرد. متخصصین یک آژانس بازاریابی دیجیتال به طور تمام وقت در حال رصد فعالیت‌ها و اخبار این حوزه هستند و به این دلیل می‌توانند با ارائه گزارش‌های مانیتورینگ فضای دیجیتال و مشاوره، کمک شایانی به مشتریان خود بکنند

 

شناسایی درست بازار هدف در فضای دیجیتال توسط تیم دیجیتال مارکتینگ

شناسایی و انتخاب مشتری هدف در تعیین استراتژی‌های فروش و ارائه محصولات در دنیای مجازی از اهمیت بالایی برخودار است. فراموش نکنید که تنها بخشی از مردم پتانسیل خرید کالا و خدمات شما را در فضای دیجیتال دارند. به همین دلیل تیم‌های متخصص دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های تبلیغاتی با انجام تحقیقات در بازار و بررسی الگوهای جمعیت شناختی و جغرافیایی، بازار هدف شما را به درستی تعیین می‌کنند تا فعالیت‌های دیجیتال مارکتنیگ هدفمند و با بیشترین بازده صورت بگیرد

بر اساس مطالعات صورت گرفته، هر بیزینسی که ارتباط نزدیک با مشتریان و فعالیت قوی در فضای دیجیتال را داشته باشد ، بیشترین سود نصیبش می‌شود

صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها و مسائل مالی

آژانس های تبلیغاتی تا حد زیادی میتوانند از هزینه های بازاریابی شما کم کنند ، از هزینه پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان تمام وقت و هدایت یک تیم بازار یابی که میتواند تعهدات مالی و معنوی زیادی برای شما به همراه داشته باشد ، شما میتوانید به جستجو برای یک آژانس تبلیغاتی که در حوزه صنعت شما تخصص کافی دارد پرداخته و کارهای تبلیغاتی خود را به آن ها بسپارید ، به علاوه بسیاری از آژانس ها برای آگهی دهندگان شناخته شده و کسانی که به اصطلاح مشتریان وفادار آن ها هستند تخفیف های قابل توجهی در نظر میگیرند

صرفه جویی در زمان

چون آژانس های تبلیغاتی معمولا ” طرح های عملی برای تدوین یک کسب و کار دارند شما  و تیم کاری تان دیگر لازم نیست هم از لحاظ زمانی هم از لحاظ مالی روی کمپین های بازاریابی سرمایه گذاری کنید ، شما میتوانید از تیم بازاریابی تان بخواهید تنها زمان شان را برای مواردی  که آموزش دیده اند  قرار دهند ، بسیاری از سرمایه گذاران کسب  و کار های کوچک  به قدری سرشان شلوغ است که واقعا ” زمان و سرمایه کافی برای تشکیل کمپین های بازاریابی ندارند ، بنابراین سپردن کار به یک آژانس تبلیغاتی این امکان را به شما میدهد که بتوانید با خیال راحت روی بیزینستان تمرکز کنید

فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ اگر برون سپاری نشود باید توسط اعضای سازمان به طور محدود انجام شود که باعث می‌شود یک فرد در یک مدت زمان معین نتواند همه‌ کارها را انجام دهد

گسترش و توسعه برند  

حتی برای کسب و کارهایی هم که در عرصه تجارت و بازرگانی تجربه دارند توسعه برند میتواند یک فرآیند پیچیده باشد ، آژانس های تبلیغاتی این کار را برای شما راحت تر میکنند آن ها با طراحی یک لوگوی حرفه ای  و اطلاع رسانی در رابطه با کسب و کارتان  در بازار هدف  در رسانه های متفاوت ، برند شما را به مردم می شناسانند

:حال اگر میخواهید بازخورد خوبی از سرمایه گذاری تان روی کسب و کار مورد نظر بگیرید بهتر است برای انتخاب یک آژانس تبلیغاتی به نکات زیر دقت کنید

در رابطه با سایر مشتریان آن آژانس تحقیق کرده  و نمونه کارهایش را بررسی کنید

بررسی کنید کارمندان آن آژانس تبلیغاتی تا چه حد پر انرژی و خلاق کار میکند

قبل از قرارداد بستن  و قرار دادن سرمایه عزیزتان در این مسیر حتما ” بررسی کنید از آژانس تبلغاتی مورد نظر چه میخواهید ؟ تحقیقات ؟ برنامه ریزی ؟ انتخاب رسانه ؟ خلق ؟ خلاقیت ؟

تعیین کنید که آیا باید برای تبلیغات کسب و کارتان به آن ها ساعتی پول پرداخت کنید یا کلی ؟

با فردی که مسئول آگهی تبلیغاتی کسب و کار شماست در ارتباط منظم باشید و کارتان را پیگیری کنید

در نهایت

اگر شما قصد دارید برند خود را ارتقا دهید و برای آن فعالیت‌های مارکتینگ در دنیای دیجیتال انجام دهید، با توجه به دلایلی که گفتیم نیاز دارید تا با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار در قبال هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید انتظار یک سرمایه‌گذاری مثبت و برگشت‌پذیر را دارید. شما با ارتقا برند خود در دنیای دیجیتال می‌توانید مشتریان وفادار برند خود را پیدا کنید و هزینه صرف شده را در کوتاه‌ترین زمان جبران کنید