تبلیغات

تبلیغات

در سالهای اخیر، رابطه دوجانبه کامپیوترو انسان مورد توجه بسیاری از مدیران کسب و کار قرار بوده است. اما همزمان با افزایش امکان انتقال عکس، صدا، فیلم و تعامل بیشتر میان انسانها در فضای مجازی، این رابطه بتدریج جای خود را به رابطه کامپیوتر محور انسان – انسان میدهد. شبکه های اجتماعی مجازی یکی از بارزترین نوع ارتباطات انسانى کامپیوتر محور می باشند. این پدیده در حال تأثیر گذاری تدریجی در رویه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بشر می باشد از این رو از دایره توجه مدیران هوشمند کسب و کار دور نمانده است. امروزه تمام کسب و کارها را در دنیا راه انداختن یک صفحه در شبکه اجتماعی به تعامل فعال با مشتریان و مخاطبین خود پرداخته و مشتریان جدید جذب کرده اند.حضور همه جانبه آحاد مردم از اقشار مختلف در شبکه های اجتماعی باعث شده است که کسب و کارها از این طریق، نبض بازار خود را در دست گرفته و تعامل زنده، واقعی وصمیمانه ای با مخاطبین خود داشته باشند

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها نیز در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنها است**

نکاتی برای تبلیغات مناسب

تحلیل موقعیت در برنامه تبلیغات عموماً از برنامه بازاریابی شرکت نشأت می‌گیرد

بطور کلی هدف از انجام تبلیغات، ارائه اطلاعات، ترغیب افراد یا یادآوری است. در تبلیغات با هدف ارائه اطلاعات، سازمان و محصولاتش معرفی می‌شوند. در تبلیغات با هدف ترغیب، بر مشخصات ویژه کالا یا خدمت عرضه کننده تاکید می‌شود تا در مشتریان نسبت به محصولات شرکت نسبت به رقبا ایجاد ترجیح نماید. در تبلیغات با هدف یادآوری، بر ویژگی‌های محصول مجدداً تاکید شده و معمولاً از این نوع  تبلیغ در مراحل پایانی عمر محصول استفاده می‌شود. بطور کلی می‌توان گفت هر محصولی در چرخه عمر خود، نیازمند اهداف تبلیغاتی متفاوتی است

بودجه تمامی فعالیتهای تبلیغاتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد تا آنجا که در مقیاس وسیعتر می‌توان گفت بودجه بر فعالیتهای ارتباطی بازاریابی نیز تاثیرات بسزایی دارد. روش های مختلفی برای تعیین بودجه تبلیغاتی وجود دارد

ازجمله اقداماتی که در مرحله اجرا انجام می‌شود برنامه‌ریزی رسانه و نهایتاً ساخت تبلیغ است. در برنامه‌ریزی رسانه، ترکیب رسانه‌های مورد استفاده و دلایل انتخاب آنها و نیز زمان‌بندی استفاده از  این رسانه‌‌ها ارائه می‌شود. رسانه‌های مختلف به دلیل تاثیرات متفاوتی که بر مخاطب می‌گذارند، واکنشهای متفاوتی را نیز منجر می‌شوند. لذا با توجه به مزایا و کارکردهای هر رسانه و با درنظر گرفتن بودجه در دسترس و اهداف تبلیغاتی، نسبت به انتخاب رسانه و یا ترکیبی از رسانه‌های مناسب اقدام می‌شود. رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، اینترنت و … برخی از رسانه‌های مورد استفاده در این مرحله می‌باشند

 در مرحله ارزیابی با توجه به اهداف تبلیغاتی تعیین شده، نسبت به سنجش میزان اثربخشی اقدام می‌شود. برنامه تبلیغاتی باید مرتباً آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند آیا اساساً تبلیغ توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند؟

طراحی کمپین تبلیغاتی

کلیدی ترین نکته این است که مخاطبین خود را بشناسید. سن، جنس، سطح تحصیلات، منطقه جغرافیایی، وضعیت مالی و فرهنگی آنها را در نظر بگیرید

برای جلب توجه قشر بازنشسته و نوجوان تکنیکهای متفاوتی را باید استفاده کرد. طراحی کمپین تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن مخاطب، یعنی هدر دادن هزینه تبلیغات

اگر تنوع زیادی در مخاطبین دارید، می توانید اکثریت آنها را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید که گاهی مخاطبین شما در طول زمان (به دلیل تغییر سلیقه، یا رفتار رقبای شما) تغییر می کنند، همواره مخاطبین خود را زیر نظر داشته باشید. سازمانهای بزرگ برای زیر نظر گرفتن مشتریان و مخاطبین خود و ارزیابی خواسته هایشان، دپارتمان جداگانه ای راه اندازی می کنند

محل تبلیغات

بعد از شناسایی مخاطب باید محل تبلیغات خود را مشخص کنید و مطمئن شوید که مخاطب تبلیغات را می بیند و یا می شنود. مثلا اگر مخاطبین شما قشر نوجوان هستند، سایتهای اینترنتی مورد علاقه نوجوانان، بهتر از نمایشگاه بین المللی ساختمان و صنایع وابسته برای تبلیغات شماست

برای انتخاب محل تبلیغات تحقیق کنید و مبنا را بر تصورات خودتان نگذارید. حتما از عقل جمعی استفاده کنید. آمار بگیرید، پرسشنامه چاپ کنید و اطلاعات مشتریان را ثبت کنید

این روزها منابع متنوع و قدرتمندی برای دریافت اطلاعات وجود دارند. بعنوان یک مثال ساده و قابل تجسم، اگر کالای شما دستگاه تصفیه آب است، شما می توانید از مکانات گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) کمک بگیرید و ببینید در کدام شهرهای ایران مردم بیشتر کلمات مرتبط با تصفیه آب را جستجو کرده اند، (فیلتر، تصفیه آب، آب سخت، آب سالم و …) سپس محل یا محلهای تبلیغات خود را مشخص کنید

ابزارهای تبلیغاتی گرانتر، لزوما برای شما بهتر نیستند، این موضوع را هرگز فراموش نکنید

برای پیدا کردن محل تبلیغات خلاق باشید، از دیگران تقلید نکنید. ساعتها و روزها به کالا و خدمات خود فکر کنید و ببینید مشتریان شما قبل، بعد و همزمان با مراجعه به شما در چه فکری هستند؟ به کجاها مراجعه می کنند؟ آیا سایتی در اینترنت هست که محل تجمع مشتریان بالقوه شما باشد؟

مثلا یک باشگاه ورزشی معمولا مشتریان همان منطقه جغرافیایی را دارد که در آن واقع است، بنابراین تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و … نمی تواند برای آن راه گشا باشد

روش های طلایی

تکرار  این یک راز بزرگ است

اگر می خواهید تبلیغ موثر داشته باشید آن را تکرار کنید

و گرنه مردم شما را فراموش می کنند

تحقیقات نشان داده حداقل باید پنج بار تبلیغ کنید تا مشتری به سمت  شما بیاید

تبلیغ با استفاده از رنگ

از چه رنگ های در تبلیغ استفاده کنیم تا تاثیر مورد نظر را به مشتری القاء  کند؟

دوست دارید در نگاه اول کالا یا خدماتتان چه حسی را در مخاطب برانگیزاند بنابراین بهتر است آگاه باشیم که رنگ مورد استفاده‌ ما بر مخاطب چه تأثیری می‌گذارد

روش جذب مشتری از طریق اینترنت

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه در میان کاربران پرطرفدارشده که می توانید از این طریق بیشترین مشتری را جذب کرد فقط کافی یک صفحه مخصوص به خود ایجاد کنید ودر زمینه تخصصی خود اطاعاتی در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.برای صفحه خود یک آرم و لوگوی مخصوص وب سایت خود طراحی کنید

شعارهای تبلیغاتی

شعارهای تبلیغاتی یکی از راهکارهایی است که باعث می شود حجم بیشتری از مخاطبان با محصولات وکالا های شما آشنا شوند بنابراین مصرف کنندگان بیشتری می توانند از محصولات برند شما استفاده کنند

شعارهای تبلیغاتی برای استفاده در صفحات وب ومتن آگهی،یک کار حرفه ای است شعارهای تبلیغاتی مثل عناوین مقالات ویا تیتر اخبار بایستی مخاطب یا مشتری احتمالی را به خود جذب کنند گیرایی و جذابیت شعارتبلیغاتی برای بالا بردن فروش کافی نیست،نگارش حرفه ای ،خلاقیت،ورنگ ولعاب دادن به آنچه برای جذب ،حفظ و افزایش تعداد مشتریان است که به عنوان یک کار حرفه ای مد نظر است

استفاده از عبارت های قدرتمند برای جذب مشتری

قدرتمندترین واژه ها می توانند قدرتمندترین عبارت ها را بیافرینند. در استراتژی های تولید و نیز بازاریابی ،بایستی قدرتمندترین آمال و آرزوها ،قدرتمندترین وموثرترین تصاویررا خلق کرد وبا استفاده از قدرتمندترین عبارت ها،احساسات مشتری بالقوه یا بلفعل را هدف قرار داد

ارسال ایمیل تبلیغات و گروهی

ارسال ایمیل گروهی فقط در صورتی برای شما مفید است که راه اندازی سایت خود را با محتوای مفید ولینک های صحیح انجام داده باشید.طراحی ایمیل تبلیغاتی خود را به همراه زمان بندی ارسال ایمیل های گروهی و انبوه به شرکت های معتبر وبا سابقه در این رابطه سفارش دهید

بنرهای تبلیغاتی

نمایش بنر تبلیغاتی در وبسایت های مرتبط با کسب و کار و موضوع شما میتواند موجب افزایش بازدید سایت شما و درنهایت افزایش فروش شما داشته باشد. در صورتی که طراحی بنر های شما  بدرستی و با اصول صورت بگیرد و همچنین صفحه ی فرود مناسبی را برای کاربر در نظر گرفته باشید میتوانید بازدهی فوق العاده ای رابه  همراه داشته باشد